سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
یکشنبه 90 تیر 12 :: 6:7 عصر ::  نویسنده : سجاد جعفری

مجلس یک چیز سهلى نیست کارش. مجلس یک چیزى است که در رأس همه امورى که در کشور است واقع است. یعنى مجلس خوب همه چیز را خوب میکند و مجلس بد همه چیز را بد می‏کند.  حضرت امام خمینی (س) سخنرانى 13 دی ماه 1362 در جمع فرمانداران، بخشداران و اعضاى شوراهاى روستایى‏
نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن، از این پس افراد با مدرک تحصیلی فوق لیسانس(کارشناسی ارشد) می توانند برای نمایندگی مجلس نامزد شوند. نمایندگان خانه ملت با تصویب طرحی مقرر کردند تنها کسانی می توانند در مجلس شورای اسلامی کاندیدا شوند که دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالا باشند. هر چند از آنجایی که تعداد زیادی از نمایندگان مجلس هشتم دارای مدرک کارشناسی هستند تبصره ای به این طرح اضافه کردند که آندسته در صورتی که یک شخص، یک دوره نمایندگی مجلس را تجربه کرده باشد، یک مقطع تحصیلی برای آن محاسبه خواهد شد و به این ترتیت نمایندگان با خرسندی به این طرح رای داده و آن را برای تصویب به شورای نگهبان ارسال کردند.
رئیس ستاد انتخابات کشور: تعداد مجلسیان کنونی که بر اساس قانون خود مجلس، از کاندیداتوری در انتخابات محروم می شوند، نزدیک 103نفر ( تقریبا یک سوم از تعداد نمایندگان کنونی) است.

نمایندگان مجلس در طرحی کارشناسانه و در تفسیری(تغییری) جالب از قانون اساسی یک دوره نمایندگی را به یک دوره نمایندگی و یا کمتر از آن تغییر دادند.
البته تمام این طرحها جهت پیشبرد نظام بوده و هیچ قصد و نیتی پشت این طرحها نبوده و خدای نکرده شخصی نیست!




موضوع مطلب :



.:: یک نظر ::.
درباره وبلاگ

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 195939