• وبلاگ : .:: يك نظر ::.
  • يادداشت : ما و احمدي نژاد
  • نظرات : 0 خصوصي ، 11 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    1." انشاءالله كه مستحضر هستيد كه بعد از ظهور هر ديني باقي اديان كافر محسوب مي شوند"

    به دليل تکامل روحي بشر در طول تاريخ هر ديني کامل کننده اديان پيش از خود ميباشد و همان طور که مسيحيت اديان ما قبل خود را کامل ميکند دين اسلام نيز که اخرين دين الهي است اديان ما قبل خود را کامل ميکند . اما طبق دانسته هاي ما يکي از شروط مسلمان بودن اعتقاد به تمامي 124 هزار پيامبر خدا و اديان انهاست و از نظر اسلام با ظهور يکي دين دين قبل از آن کافر محسوب نميشود

    سند:

    http://www.hawzah.net/Hawzah/Articles/Articles.aspx?LanguageID=1&id=85228

    نسبت دين و عرفان در گفت وگو با دکتر شهرام پازوکي

    بايد اين بحث را با توجه به مسئله ولايت اين طور طرح کنيم که آيا پس از دين خاتم ديگر اديان حظي از حقيقت دارند يا نه؟ به نظر من از آن جهت که اسلام مقام استمرارولايت و دين خاتم است و دور، دور محمدي مي باشد، بي ترديد صراط مستقيم است;اما در اين که بقيه اديان در دوره خويش صراط مستقيم بودند و اکنون هم صراط هستندنمي توان ترديد کرد. تا وقتي که يک دين ريشه در عالم قدس دارد، مي تواند راه محسوب شود و نمي توان گفت که ديگر راهشان کاملا بسته شده است. و فروغي ندارند ولي مانندستاره اي مي مانند که عمرش به سر آمده و خاموش شده ولي هر از گاه سوسويي مي کند.

    2."مطمئنا پاپ را كه جاهل به حساب نمي آوريد او كه بايد بفهمد چرا او اين كار را محكوم نكرد"

    در طول تاريخ و در ايران علماي بسياري بودند که مانند پاپ به خاطر به خطر افتادن مصالحشان از حق دفاع نميکردند و چه بسيار انسانهاي معمولي که دينشان از دين اينان قوي تر است و اشتباه آنان نبايد به پاي اسلام و يا مسيحيت نوشته شود

    همان طور که پيامبر گرامي اسلام ميفرمايند:

    اٍنَ اکرمکم عند الله اتقي کم

    همانا گرامي ترين شما در نزد پروردگار باتقوا ترين (و نه عالم بودن يا نبودن شما) شماست

    3." مهمتر مگر ما به آنها توهين كرده ايم كه شما حديثي از پيامبر گرامي اسلام ذكر مي كنيد آنها به تمام اسلاميت ما توهين كرده اند بعد شما مي گويي كه به خدايشان ناسزا نگوييد مگر آنها خدايي غير از ما دارند آن حديث به بت پرستان بر مي گردد نه اهل كتاب چون اهل كتاب به خداي يگانه اعتقاد دارند.

    حديث شريف "و لا تسبو الهتهم لکي لا يسبو الاهکم" مانند يک ضرب المثل است

    در اين حديث پيامبر گرامي اسلام ميفرمايند به خدايانشان ناسزا نگوييد مبادا که به خداي شما ناسزا بگويند. ميتوان از اين حرف ايشانم اينگونه برداشت کرد که به اديانشان توهين نکنيد مبادا که به دينتان توهين کنند.

    پاسخ

    ما مسلمانان به تمام اديان الهي و توحيدي احترام مي گذاريم و به آن افتخار هم ميكنيم و هيچگاه در نزد اسلام بي اعتبار نيستند چون مكمل يكديگر هستند شايد بهتره كه مطلبم رو واضح تر بيان كنم ؛ از نطر اسلام اگر كسي تعمدا بعد از ظهور ديني توحيدي بر دين قبلي خود باقي بماند كافر است و نجس محسوب مي شود ، چون همان خدايي كه دين قبلي را معرفي كرده حال دين جديد و مكمل آن را معرفي مي كند. مسلما اين روايت را خوانده يا شنيده ايد كه بعد از ظهور موعود حضرت عيسي (ع) نمازشان را به امامت ايشان اقامه خواهند كرد.
    در بحث پاپ به نظر من اگر كمي واقع بين باشيم و مثل سيد خندان شما زياد خوش بين نباشيم ريشه تمام اين اتفاقات از سوي آنهاست بعد شما انتظار داريد كه محكوم كنند هرگز!
    در حديث پبامبر هم حق با شماست مي شود هر طور كه خواست تحليل كرد اما بايد ديد حديث شناسان چه مي گويند.